صنعت گردشگری دارای یک میدان به شدت رقابتی است زیرا در این صنعت صاحبان کسب و کار برای پیشرفت خود به شدت از اینترنت و فضای دیجیتال استفاده میکنند. در این میان شما میتوانید بنشینید و سرعت پیشرفت فضای دیجیتال را فقط نظارهگر باشید یا با این سرعت همگام شده و اجازه دهید که فضای دیجیتال در کسب و کار شما حضور داشته باشد و باعث موفقیت شما شود.
اهمیت قائل شدن برای بازاریابی دیجیتال امری است که به وضوح در کشورهای پیشرو جهان در صنعت گردشگری اجرا میشود و بخش دولتی و خصوصی این کشورها علاوه بر توسعه فیزیکی زیرساختهای توریستی خود، هدفشان جذب گردشگر از این رهگذر است و همواره خود را با واقعیتهای بازاریابی روز هماهنگ کردهاند که با سرعت سرسامآور رشد فناوری دائما تغییر میکنند و از این رو آگاهی از سلیقه روز مخاطبان در کنار پویایی و انعطاف در شیوههای تبلیغاتی، از پیششرطهای پیشرفت در بنگاههای گردشگری است. بنابراین نیازهای بازار را میسنجند و به آن توجه ویژه ای دارند
برای صنعت گردشگری انتقال اطلاعات از طریق ارتباطات شفاهی بین افراد کاری خطرناک است، زیرا امکان دارد این اطلاعات به صورت نادرست در اینترنت استفاده شود. در این صنعت باید مشتریان را تشویق کنیم تا هنگام بازدید آنلاین با ذکر اطلاعات دقیقتر تجربههای خود را به اشتراک بگذارند. بازبینی در اینترنت توسط مردم کمک میکند که برند شما شناخته شود و مشتریان جدید را ترغیب کند که به سمت شما بیایند.
در یک بازار رقابتی مشتریان نیاز دارند تا یک کسب و کار را از میان رقیبان انتخاب کنند به همین دلیل سعی میکنند با همه برندها از طریق موتور جستجوهایی همچون گوگل، شرکتهای مشغول در این زمینه را شناسایی کنند. هرچه رنکینگ سایت شرکت شما بالاتر باشد و در ردههای اول گوگل و یا موتورهای جستجوی معتبر باشد، مردم بیشتر اعتماد میکنند و تمایل دارند که مشتری شما شوند.
ترغیب مشتریان به تولید محتوا (user Generated Content) عامل موثر دیگریست که باید به آن توجه کرد
یک کسب و کار موفق در زمینه گردشگری باید از مشتریان وفادار خود بخواهد به عنوان یک رسانه عمل کنند، بدین گونه که در شبکههای اجتماعی شخصی خود، تجربیات موفق خود را به اشتراک بگذارند و دوستان و آشنایان نیز با اعتماد به تجربه این افراد بتوانند از مشتریان جدید این شرکت شوند. ۹۵درصد از مشتریان آینده، مطلبهای نوشته شده توسط مشتریان قبلی را با اعتماد مطالعه میکنند زیرا نویسندگان این متنها را ذینفع نمیدانند و این یکی از روشهای بازاریابی محتوا در هر صنعتی است.البته قابل ذکر است که بازاریابی محتوا با بازاریابی شبکههای اجتماعی تفاوتهایی دارد که میتوانید برای اطلاعات بیشتر به بلاگ آن مراجعه کنید.
بازاریابی دیجیتال در صنعت گردشگری باعث میشود که برای این صنعت مزایایی به همراه داشته باشد
مانند دسترسی آسان به اطلاعات سفر ،
آگاهی مشتریان از قیمتهای جدید برای برنامهریزی سفرهای بعدی خود .
بدست آوردن اطلاعات بیشتر در مورد مکان جدید سفر و به اشتراک گذاشتن آن با دوستان خود
همچنین اولویت و مزایا دادن به مشتریان وفادار که باعث ترغیب بیشتر آنها شود.
در ایران نیز صنعت گردشگری رو به رشد است و شرکتهای فعال در این زمینه نیاز دارند که توسط آژانسهای بازاریابی دیجیتال بیشتر به مردم شناخته شوند تا با کمک به شرکتهای پیشرو در این صنعت بتوان آنها را در فضای دیجیتال شناختهتر کرده، راهکارهای مناسب پیشنهاد داد و این کسبوکارها مشتریان خاص و وفادار خود را به راحتی پیدا کنند.
نظر شما